Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, December 27, 2009

Aku suka makan!!

Ni benda paling aku suka dalam dunia selain daripada tido..aku suka sangat makan. Bila dapat makan, aku lupa yg aku nk diet..hahaha...

Tah bila aku dapat turunkan berat badan aku tah..makin naik ada la..tapi kalo nak diingat2kan..seumur hidup aku, aku mana penah kurus!! Caya atau tak, since darjah 5 berat aku dah mencecah 50kg..sedangkan budak2 seusia aku mana sampai tahap macam tu lagikkk..

Hahahaa..tu la..ni sume pasal aku dapat mak yang sgt pandai masak...Cheh,,tetiba je aku salahkan mak aku..huhuhu...

Yang paling menjadi kelemahan aku, mmg tak ley bla la tgk ayam..nak2 pulak ayam goreng yang siap ada tepung tuh..mau meleleh air liur aku neh...hahaaaaaa....Sekarang ni dah mula addicted dengan ayam penyet..adesss..sedapnyeeeee.....


Tapi tu la yang membuatkan berat aku naik sejak dok KL ni kut..bfast makan ayam, lunch makan ayam...alamakkkkk...badan pun dah macam ayam..jgn perangai macam ayam sudaaaaaaaa... ooopsss... hehehe...

Tapi orang kata kalau nak diet, kena kurangkan makan nasik...makan makanan yang bersup je.. penah gak try..tapi tak tahan laaa....kejap je dah lapar balik. dengan keadaan diri yang senang kena gastrik ni lagi laaaa...tabbley tahan maaaa...

Ada lagi petua tuh..makan nasik tengahari je..malam jangan makan..pun aku tgh buat skrg ni..tapi kena tahan kepedihan gastrik yg mencengkam di tengah2 malam la..sakitttttt.... tapi tu lah..beauty is pain..masalahnye akan beauty ke kalo kurus..?

mak pun penah cakap, kalo kurus sgt x cantik..sebab nmpk tua..ye ke?ntah..pada aku, aku nak kurus sebab aku nak senang carik baju..
kalo tak..mak aiiiiiiiiiiii..payah la...

yang mendatangkan masalahnye..aku ni bukan makin lama makin kurus..makin lama makin gemuk..hahahaha...ni lagi satu yang jadi peberet aku sejak kecik...ikan keli masak berlada....

sampai kawan2 aku pun terikut2 makan ikan keli..deme pelik, apa yg sedap sgt makan ikan keli neh..sekali da try...haaaaaaaaaaaaaaa..kan lu dah terjebak..naseb lu ler Jah..haha..kan gua dah kata..ikan keli tu sedap..lu tak caya..hehehe...

tu kalo makanan tempatan..yang barat aku lom citer lagi tuh..adess..yang aku ni gatal citer sal makanan ni naperrrr..?ah lantak lah..aku tgh lapa mmg pk sal makan jew..huhu...

kalo yg barat aku suke makan lasagna ngan pizza,..dulu suke pizza hut..skrg neh aku prefer domino sbb aku rase lagi sedapppppppp....

ni semua pasal SFU suke kumpul duit bila dpt gaji n beli domino..pehhh..sekali aku tersangkut daaaa...

Sebab tu la kalo aku berkumpul dgn kawan2, aku tak kisah kalo lepak2 kat kedai makan sampai berjam2..sebab aku enjoy sgt makan...

lagi ape ekk gua nak cer sal makan..?jam tunjuk lagi 15 menet nak lunch...kafe baru tu aku rase nak ready ngan lauk pauk die yg power tuh..lu tunggu..sat g gua sampaiiii...!!!!!!!!!!!

2 comments:

TWEETY BERT said...

hoho mkan la pil kurus hoho

Nurul Syuhada said...

x nak ah..mcm tak elok je.biar den kurus scr natural :p