Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 4, 2010

Tahun Baru 2010

Waaaa...dah masuk hari kelima tahun baru dah..semua orang dah citer pasal azam masing2 dalam blog errkkk...aku pun nak share jugak leee...

Tapi hari tu aku ada post kat fesbuk... pasal azam tahun baru ni ada yang nak cukupkan sembahyang..aku kata azam tu nonsense sebab solat tu wajib..bukan nak tunggu tahun baru nak pk pasal nak berubah kan?

Aku secara tak sengaja dah buat seseorang kecil hati sebab die nak berubah...

So that girl, aku mintak maaf kalau buat kau terasa..cuma apa yang aku nak katakan, kalau dah ada niat nak berubah kepada sesuatu yang baik tu, teruskanlah..tak perlu tunggu tahun baru untuk berazam melengkapkan yang wajib...bukan aku tak menyokong perubahan yang cuba kau buat, cuma cara tu tak betulll... aku bukanlah seseorang yang warak dan alim untuk gunakan apa-apa firman untuk menyokong apa yang aku cakap...sebab kalau aku tersalah tafsir, doser besar pulak aku kang..hehehe...

cuma apa yang aku posting tu berdasarkan apa yang aku dengar mase ceramah agama dulu...apa yang ustaz tu cakap lagi kasar dan makan dalam sebab tahun tu aku nak naik tingkatan 5, ustaz tu kasi ceramah dan dia nyatakan..."sapa yang berazam nak cukupkan solat, bangang la orang tuh..." tersentap gila aku dgr pasal time tu aku oun berazam macam tu...

Dengan penerangan dia, bari aku pahammmm...
die kata. let's say seseorang itu berazam nak cukupkan solat mulai tahun 2020 contohnya...dan die pasang azam mase 28 disember 2019...so leh ke die tinggalkan solat pada 29, 30 n 31 hb???

so aku harap jelas la apa yang aku cakap ni..jangan melenting ye..cuba tenangkan hati utk terima teguran....

ok, cukup tentang tu...

aku nak share azam baru aku plakss...

1. Aku nak jimatkan cuti tahun ni..tak mo la amek cuti semata-mata nak puaskan tido..i did it mase mule2 keje dulu..rugi je sehari cuti aku pasal nak sambg tido..hampeh kan?hahahaa....aku nak jimat cuti pasal aku nak convo bulan 3 ni..ingt nk cuti lama skett pasal nk jenjalan...g langkawi ke..apa ke..hehehe

2. Aku nak lebih hati2 bila keluar..takut jumpe orang jahat...sebab kat KL ni banyak penyangak..hampeh tul..tgk jela bape ramai dah kena ragut, bunuh...serammmmmmm... aku tak mo jadi mangsaaaaa....nak2 aku ni fomfan..lagi la bahayaaaa....

3. Aku tak mo gaduh dgn orang lagi..cukup2lah selama ni aku gaduh dgn org...penat la gaduh walau pun kadang2 bukan salah aku pun...aku tak kisah untuk mintak maaf sebab bagi aku, mintak maaf bukan tanda kalah..tapi menang..menang melawan ego...tapi setau aku pun, aku mana penah cari gaduh..pergaduhan yang selama ni berlaku pun sebab aku pertahankan diri aku bila orang nak cari pasal...kalo org buat taik pun, aku tak simpan lam hati..marah kejap je..pastu baik balik...tapi kalau aku buat taik, org suke dendam ngan aku...tak kasi can kat aku nak defend diri..apa yang orang nampak kat aku ni burukkkk jeee...aku bukan lah kejam sangat tak leh nak bertimbang rasa atau tak nak dengar teguran org dan aku rase aku je yang betul...aku tak macam tu..aku cuba berdiplomasi kalau nak berbincang...n aku selalu cuba kikis emo di hati...

tu lah aku fikir..aku tak suke gaduh!! sebab tragedi aku baling parang kat orang dah beberapa kali berlaku sebab kebaranan aku...naseb takde sapa yang mati...:p

4. Aku nak keje elok2... aku nak cuba capai apa yang dato nak..KBO 2011..aku rase tak sesukar mana kalau semua KME berganding bahu tanpa kompromi utk merealisasikannya sbb masing2 sekepala dlm buat tugasan yang diberi...apa yang aku harapkan, selain dpd kerja sama, aku nak semua pihak menghormati kerjaya sbg KME ni..ingat senang ke jadi KME???report direct to dato okey...kalau km tak jalan atau staf tak bg kerjasama, KME yang kena balun dulu... sian je kat KME lain yang asik kena perli n kutuk dgn staf lain..KME dpt laptop pun jadi isu besar.. adeyy laaa...mujur staf kat KPS ni belum ada lagi yang mcm tu..kalo ade, mau berdarah telinga aku neh...hahaha..

5. Aku nak bahagiakan mak aku...caranya?? aku tak nak share..biar Tuhan yang menilainya...

6. Aku masih setiaaaaaaaaa...I love u sayanggg...sumpah tak cari lain kalau u tak buat hal... :p

7. Hubungan aku dengan Tuhan pun aku tak nak share..tu antara aku dengan-Nya...

lain2??ade lahh..kadang2 tak semua benda kita leh share dengan orang..tu je la yg aku nak share..huhu..lantak lah ade yang nak baca ke tak..hehehe....

No comments: