Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 18, 2010

Kerjaya sebagai nek Mudim

Nek Mudim?apakah? selalu orang kata Tok Mudim..??

kan?
hahahaha..
aku la Nek mudim suatu ketika dahulu...

tugas aku takde la macam tok mudim yang mengerat2 tuh...hehe...

aku memulakan kerjaya aku sbg Nek mudim seawal usia 18 tahun mase tu baru lepas SPM yang mana aku bertugas di sebuah klinik di Melaka...

dan mangsa pertama aku merupakan anak Indonesia berusia 10 tahun kalau x salah...

mase pertama kali memulakan kerjaya aku aku agak malu2 tenggiling melihat @#%$ mereka walau pun budak kecik...hehehe...

tapi lama kelamaan aku semakin biase dengan keadaan ini...lepas habis STPM pun aku berkhidmat lagi di klinik kat Melaka tuh and ade gak time2 cuti sekolah aku wat freelance (waaahhh................)

pengalaman?wahahahaha....

part ni yang aku x leh tahan neh..

muke kena sepak..? biasaaa...
tangan aku kena cubit..? biasaaa...
bahu aku kena terajang...? biasaa...

hahaha..maklum la..bebudak ni mase nak masuk tu nampak je kental...da masuk dalam tau la kecut ke tak..ekekeke...

kalau yang selalu2...mak ayah akan wat pilihan sama ada nak wat cara biasa iaitu kerat dan jahut(ehhhehe...) atau penggunaan smart klamp..

smart klamp tu kaedah sarung...die potong je tapi tak yah jahit..bebudak yang guna cara ni leh terus pakai seluar lepas bersunat sebab bahagian yang luka tu takkan terkena kain dan derang tak rase la ngilu...hehee...dalam masa 3 hari, sarung tu leh la dibuka kembali..tapi jangan la lepas sunat tu terus naik basikal ke, main panjat pokok ke...terkoyak ko nye #$#$%$ tu kang baru tau...hahhahaa.....

kadang2 bila aku temankan doktor tu g menyunat...ramai makcik2 yang suke tanye kat doktor tuh..

"eh Man, ni bini kau keee?mudanyee..."

aku ilek je wat muke kental..gila ke apa umur aku baru belasan tahun kowwwttt...ekekeke...

dan sepupu2 lelaki aku yang besar2 pun suke nyakat...

"kalau aku tau Nurul yang sunat kan, tak nak aku sunat mase kecik2 dulu.."

cisss...gila ke apa..haha...

dan hukum bersunat ni sebenarnye pun mmg dah diikuti oleh kaum lain sebab mase aku masih keje klinik, ramai jugak yang umur 20-an dalam kalangan Cina yang daftar sebab derang kata untuk kebersihan..bagus la..Hukum Islam tu kan mmg cantik n sempurnaaa...

so kanak2 yang takut bersunat tu tak yah la takut sebab best tau...ramai yang hulur duit kat korang nanti mase kain dah tergantung ke atas...ekekeke....

"credit to Dhiya Hilmi (member mase form 6) yang beri aku gelaran ni..."

No comments: