Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 5, 2010

sekilas ku teringat...


semalam aku baca blog Suha...citer sal tudung labuh per semer...n x sangka..kisah kite mcm lebey kuang jekkk...

hehehe....bukan apa...sebelum ni, aku mmg pakai tudung labuh...x caya?korang datang la umah aku n tgk gambar2 lama aku...huhu...then, da elok2 pakai tudung labuh pesal tukar pakai tudung yg tak berapa labuh tuh??

hehehe...

sebab bukan per, aku ni kan ala2 kasar skett...pastu suke gelak kekuat, perangai tah apa2..aku tak nak pasal aku sorang, orang akan cakap..

"harap je pakai tudung labuh, tapi perangai tappaper..."

dah masak sgt dengar ayat neh....aku pun tak nak jejaskan imej wanita bertudung labuh yang jugak merangkumi mak aku, akak aku dan sedara mara tak lupa jugak anak2 buah aku yang tudung mereka jauh lebih sopan dpd aku....

aku nak perbetul diri aku dulu..biar selari dengan imej....dan masih mengharapkan bimbingan dan sokongan...

bukan mudah nak berubah...

dari kasar jadi lembut...
dari gelak kuat2 jadi slow...
dari berwajah sombong jadi berwajah manis...
dari ego jadi tawaduk...
dari cakap besar, jadi rendah diri...
dari tak banyak ibadah jadi banyak ibadah...

biar aku pakejkan diri aku dengan nilai2 murni...baru akan diikuti dengan pemakaian dan imej yang sesuai...

selama setahun aku dok KL...mcm2 fesyen rambut aku tgk..rase nak aje tanggalkan tudung ni dan ikut fesyen semasa...tapi itu kata nafsu, hati aku kata...

"mak bapak kau dah ajar pakai jubah dan bertudung labuh sejak kecik, kau nak tanggal sume pulak bila dah besar..."

dan aku penah usik2 mak aku, tanye kat die..

"mak,leh tak nuwoy nak bukak tudung n pakai skirt macam mak dulu2..??"

mak jawab..

"dunia makin maju ke depan...asal ko nak ke belakang??" dengan bersahaja die menjawab...

adess..terkena aku...

ni la azam aku...aku tak nak tanggal tudung aku...kalau pun tak bertudung labuh...aku masih bertudung.................masih tak pakai seksi2...huhuhu.....

dan kini dah lebih dpd setahun duduk KL...aku masih x kenal rokok, arak, clubbing malah aku tak penah sekali pun masuk pavillion...caya x?huhuhu...

aku tak nak bebas sangat....aku nak mcm aku kat kampung...biar la org nak kata aku orang kampung ke apa...aku lebeh suka dok umah...kalo jenjalan pun selalu dengan Nani je la... (dulu bertiga sekali dengan aril...huhuhuhuhuhuhuuuuuuu.....:( ..... )

bukan nak berlagak baik ke apa...ni janji aku pada diri sendiri..kalau pun aku kasar ke apa ke...aku masih menjaga batas2 aku...demi janji aku pada mak aku n aku takkan sia2 kan kepercayaan yang mak aku beri...sebab AKU SAYANG MAK AKU....die sorang je manusia dalam dunia ni yang takkan tinggal kan aku walau apa juga yang datang melanda pada aku...

aku tahu suatu hari mak mungkin pergi....aku nak die bangga aku jadi anak die sebelum die melelapkan mata...................................

2 comments:

suha Is me said...

hehe..gambar tepi tu pun pakai tudung labuh tau..

moga Tuhan bukak jalan..bkn senang nk ubah..jom kite usaha sama sama..

good luck to both of us..=)

Nurul Syuhada said...

gambar tu mase umur 3 tahun..hehehe...