Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 4, 2011

Darjah 1 tahun 1993...

Menjejakkan kaki ke menara gading eh darjah satu memberi aku 1000 nostalgia kat aku..hehe... Nama kelas aku, 1 Dahlia...nama sekolah aku, Sekolah Rendah Kebangsaan Port Dickson...Gambar ni mase darjah 4..cuba cari aku..hehe..(tips cari gigi aku dulu)

Hari pertama aku ke sekolah..bawak beg baru..tapi bukan mak atau ayah aku yang beli...tapi hadiah aku menang tempat kedua dalam pertandingan tulisan jawi mase Tadika Kemas peringkat negeri..dasat x aku mase tadika?hahahaha...

Hari pertama...aku tgk dalam kelas tu aku sorang je pakai tudung...aku terfikir mcm malu la pulak sebab aku je yg pakai tudung...hehe...

Lepas tu ayah aku teman aku kat dalam kelas bersama2 dengan ayah2 org lain...dalam hati aku pk, kat sekolah mmg leh bawah ayah ke? Kenapa ayah tak balik2 lagi ni..ishhh... Oooo..ayah bayar yuran sekolah aku rupanye..hehe...ayah teman aku smpi kul bape tah x hengat..lepas tu sebelum ayah balik, ayah kasi aku duit syiling lima posen...

Maih terngiang kat telinga ni pertanyaan ayah..

Tau tak duit ni berapa sen?

Kenangan dengan arwah ayah

Aku jawab..lima sen...

Ayah gelak besar...takkan la ayah nak kasi Nuwoy lima sen..ni lima posen la...sampai la sekarang ni aku masih ingat dialog ayah...tak tau la kenapa..hehe...

Lepas tu time nak balik, aku cuak..tak tau mana arah, mana tuju...kuar je dpd kelas, aku nampak wanita jelita...eh, mak aku rupanyaaa...mak tgh duduk dengan akak aku, Umu yang mase tu dah masuk darjah 3...

sesampainya aku kat mak aku, aku terus bukak beg aku dan kasi kat akak aku...maklum la orang susah..mana la mampu nak beli beg sorang satu...

lepas tu aku terus balik ke rumah...tu la kenangan aku di SRK PD...aku la anak terakhir yang ayah aku anta untuk masuk darjah satu...

dan lima tahun selepas tu, ayah aku pergi utk selama2nya.........al-fatihah...

Batu nisan di kubur arwah ayah

Bangah penah citer yang arwah ayah penah pesan..........dia takde harta utk ditinggalkan...yang dia ada cuma pendidikan yang die leh bg kat anak2 die...

insyallah..takkan kami sia2 kan, ayah............

4 comments:

AzizMostafa said...

@ tapi hadiah aku menang tempat kedua dalam pertandingan tulisan jawi.
-
Tahniah.
Hadiah aku: Digital Jawi Kaligrafer !
http://typophile.com/node/48495
http://typophile.com/files/Mir3mad.pdf
http://typophile.com/files/MirEmad.pdf
http://www.maryamsoft.com/files/download/MaryamSoft%20Quranic%20Naskh.swf
http://www.maryamsoft.com/files/download/MaryamSoft%20Quranic%20Naskh.pdf
-
Sila emel saya.
http://typophile.com/node/74436

Azie Azra said...

cont story...kak syuhada dah besa n jadi wanita yg baik.alhamdulillah :)

Nurul Syuhada said...

dah besar tu mmg betul...wanit ayg baik tu x sure la plak..heheh

syaea said...

thn ni kte bru jek lhir..hehe :)