Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 16, 2011

demi menyahut seruan abah :)

Demi menyahut seruan abah (eh...abah sapa yg sahut aku ni??abah aku bukan da meninggal keww..)


Inilah abah khalisha.... hahaha...bukan abah aku tapi abah khalisha yang wat contest....hehehe...simple je contest die...saje aku nak join..lepas jugak duit top up aku...ni banner beliau...


contest die ialah....
1. Lagu raya mana yang begitu memberi nostalgia yang cukup bermakna kepada anda? Jangan lupa nama penyanyi sekali.
2. Apakah nostalgia tersebut?Ceritakan dan terpulang kepada anda untuk tulis berapa panjang pun. Kalau sedih nostalgia tersebut pastikan ayat anda juga sedih sehingga menyentuh hati abah dan pembaca lain dan sebaliknya.


Jawapan aku ialah....
1. Lagu yang paling memberi nostalgia untuk aku dalam nak sambut raya ni ialah Setitis Cahaya di Aidilfitri oleh Aisyah...
2. Nostalgia lagu ni bagu aku takde lah apa sangat...cuma mase bulan puasa tahun 2008, ketika tu aku masih di UUM....aku suke sangat dengar lagu ni mase berbuka puasa dan kebetulan mase tu Allahyarham Nurin Jazlin hilang....bila dengar lagu ni dan asik baca surat khabar tentang Nurin...aku jadi sebak..

Aku terbayang mcm mana keluarga die nak sambut raya tanpa si comel ni...:'(...sedeeehhh...

DI Sekitar suria yang menyinar
Hadirnya mendung meliput cahaya
Di sebalik senyum tawa riang
Timbul tangis hiba di fajar mulia
Kekosongan melanda diriku
Bak sembilu menyayat di kalbu
Mengenang nasib diri sebatang kara
Mengharungi cabaran berliku
Takbir menusuk jiwaku
Terkenangkan kisah-kisah lalu
Keinsafan menghantui diri
Berkekalan ‘kan ku ulang kembali
Sepatah doa mengiring diri
Setitik cahaya untuk meniti
Pedoman buat di hari muka
Moga ketenangan teman yang setia
Sepatah doa mengiring diri
Setitik cahaya untuk meniti
Pedoman buat di hari muka
Moga ketenangan teman yang setia....

Itu jelah yang dapat aku kongsikan....tak tau sgt mcm mana nak relatekan lagu raya dengan kenangan2 sebab semua lagu ade kenangan yang tersendiri.... :)

So mcm mana abah?leh dpt ke 3o hengget tu?nak wat top up ni...hehehe......


No comments: