Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 8, 2011

bebelan di pagi hari... :)

Makan cekodok je la aku ari2 dgn megi baru jimat kowwwtttt..??!!!

Harga prepaid pulak yang naik....Apa pendapat korang..?? Masih lagi ke nak kata "asalkan Malaysia aman, aku cukup makan pakai..."???

Korang yakin anak cucu korang leh hidup mcm korang sekarang kalau masih lagi nak rasa selesa dengan kehidupan kita mcm sekarang ni...?? Masih lagi nak syukurrrr memanjang tanpa ada usaha nak baiki taraf hidup kita yang go backward nehh...???

Bosan laa mcm ni...

Just imagine...gaji aku yg lebih kurang 2k...hidup kat tengah KL neh....aku ni bukan kaki shopping mana pun...barang2 pun takde yg branded semata2 nak pastikan yang aku cukup makan pada setiap bulan dan menjadikan gaji aku x negatif setiap bulan....

Umah : saje cari kat pinggir KL skett sbb nak cari umah yang kos die rendah sikit...maka duduk la aku dgn osmet aku sejak setahun yang lalu...kos?? RM 410/month...(bahagi tiga)

Kereta : pakai keta nasional Malaysia...itu pun sekenhen...but bayar for 7 years...dengan produk yang ala2 manja asik mintak tukar baru je... (pemegang pintu senang tercabut, air bag pecah, dan lain2) kos die RM 580/month

Minyak keta : aku salu isi untuk g keje sahaja RM 200.00 sebulan x termasuk dengan minyak kalau nak balik kampung jumpe mak tersayang....

Kad kredit : aku akan spend dalam RM 500.00 sebulan utk setelkan hutang2 aku beli aset rumah mcm mesin basuh n peti ais...

ok...dapat x gambaran kasar berapa aku spend setiap bulan..balance kat tangan aku mmg ngam2 je untuk setiap bulan dengan aku top up prepaid lebih kurang 50-60 setiap bulan....

dan bila aku bising2 pasal harga barang yg kian naik....ade pihak2 yang akan cakap....

"kalau x mampu pakai keta, jangan pakai..."

"kalau rase gaji kecik, jangan pakai kad kredit..."

"guna je pengangkutan awam...jimat sikit..."

"dok je kampung kalau tak nak kos hidup tinggi..."

Come on guys....cer pk kalau aku x pakai keta....aku nak g keje naik bas??sorry sikit...setahun aku keje sini, aku mmg naik bas n guna pengangkutan awam yg lain..yes mmg jimat...but siapa larat..?? kena kuar rumah pada jam 6.30 setiap hari dan sampai rumah kadang2 terlepas time maghrib...bersesak2 dgn bangsa asing.....

x pakai kad kredit...?? mampu pulak aku nak beli barang2 umah dengan cash yang harga satu2 barang tu RM500-700 ringgit setiap satu....aku beli pun aku cari yang paling murah...tv pun amek yang abang aku punye, dapur gas mintak mak....jimat x aku..?

Tu x masuk kos aku makan n kos kalau aku nak masak kat rumah....x masuk kos aku bayar PTPTN...nak bagi mak lagi...nak beli pakaian pe semer...x cukup lagi aku nk jimat...

Tariff elektrik pulak naik..harga ayam, harga petrol...yang terbaru...prepaid top up....Inilah yang dikatakan....rakyat diutamakan...pencapaian diutamakan...

"love peace, not war.."

Dalam kepala : mana nak cekau duit nak kawen nehhhhhhhhhhhh.............

2 comments:

BERT said...

oo centu

abah khalisha said...

Abis tengok wayang kot..hehehe..tkpun abis wat balancing tayar kot..hehehe
Cukai Sana Sini!