Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 10, 2011

Mereka wanita berjaya.... :)

Kaum wanita zaman sekarang mmg terbaek...Tengok je la kat organisasi2 besar yang ade kat Malaysia neh..ramai gak Managing Director yang terdiri dalam kalangan wanita...ada yang bergelar Dato, Tan Sri dan sebagainya...

Ini antara yang aku sempat google dan tahu lepas tgk Buletin Utama kat TV3...Let's check it out!!!

Datuk Mohaiyani Shamsudin
Pengarah Maybank

Beliau ni kalau x salah aku salah seorang pemegang saham kat Malaysia ni... Menurut sumber yang aku cari kat google, beliau ni dahulunya menjalankan dan menguruskan perniagaan Mohaiyani Security sebagai Managing Director... Tah le..panjang sgt biografi dia x larat nak baca...but apa yg aku bak cerita, beliau ni antara wanita2 yang berjaya dalam profesyen die :)

Faiza Bawumi Sayed Ahmad
Managing Director of Syarikat Faiza Sdn Bhd

Kalau disebut Faiza Bawumi Syed Ahmad may be ramai yang terpinga2...tapi kalau sebut Beras Faiza rasanya ramai yang tau kan? Iklan tentang beras ni selalu keluar kat TV dan rancangan utama yang ditaja oleh syarikat beliau ni memang famous iaitu Bersamamu...Selain menjalankan perniagaan, beliau juga menjalankan aktiviti kebajikan melalui Yayasan Faiza..bagus la kan? Tak lupa diri, tetap beringat pada yang memerlukan.. :)

Datuk Noriyah Ahmad,
Chief Director, EPU
Beliau ni Ketua Pengarah kat Economic Planning Unit...tapi menurut website EPU yang aku tgk tadi, beliau dah tamat perkhidmatan baru-baru ni...dah berkhidmat sejak 18 Jun 2009 sampai la 18 Oktober 2011 dan telah digantikan oleh Datuk Dr. Rahamat Bivi Yusoff...

Tan Sri Zarinah Anwar,
Chairman, Security Comission Malaysia...


Aku kenal beliau masa tgk Buletin Utama malam tadi...tentang saham apa tah antara Air Asia dengan Mas...aku x fokus sgt kat kandungan berita tu, cuma aku dok terkagum kat Tan Sri Zarinah ni..orangnya nampak berkaliber dan memegang jawatan penting dalam organisasi.. :)


Nak cerita ramai2 sangat, memang takkan cukup satu entry je..sebab memang sangat ramai wanita diluar sana yang hebat ni...Aku pun nak jadi hebat mcm diorang jugak.. :) tapi ni lah yang aku tau n sempat meng'google kan diri mereka untuk tau background diorang dan apa bidang mereka... Mereka boleh dan mampu menjadi sumber inspirasi kepada wanita2 lain untuk berjaya seperti mereka jugak...Wanita Boleh!!!

Aku masukkan wanita2 yang berkerjaya ni ialah selain daripada yang menjalankan perniagaan kosmetik...yelah..kalau pasal kosmetik memang la perempuan...makanya aku letakkan contoh kepimpinan wanita sebab mereka berjaya menyangi kaum adam dalam lapangan kerja mereka...aku menjadikan wanita2 berjaya ni sebagai contoh tauladan dalam bidang karier dan kepimpinan :)

1 comment:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

mereka2 ni blh di jadikan sumber inspirasi & motivasi pd diri..