Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 3, 2011

meluahkan kemarahan....


Pernah x korang marah2 kat FB?

Aku penah...habis segala seranah aku luahkan di situ...but lama2 aku rasa bo**h plak....sbb rasa mcm aku dah bukak aib aku sendiri....

Orang kata, kata2 tu kan cerminan diri..makanya...sejak aku ala2 insaf neh..aku dah janji dgn diri sendiri supaya x tunjuk kemarahan aku kat FB atau blog...aku nak cuba latih diri jadi penyabar...

Sebab kemarahan akan wat kita mudah hilang pertimbangan...yang mana lebih memburukkan keadaan...bila ade yang meluahkan kemarahan di FB...ade pulak pihak2 yang cuba jadi hero dengan mengapi2 kan keadaan....

Sebab itu aku selalu berfikir,..kadang2 luahan hati di FB hanya memburukkan lagi keadaan...FB jugak sumtime jadi medan untuk memalukan diri sendiri...

Ada jugak yg aku rasa kurang berkenan melihat segelintir pihak yang sangat taksub kepada cinta...kalau kat wall tu penuh dengan kata2 jiwang pakwe kepada makwe, disambut balasan dpd makwe..dengan kata2 jiwang n romantik...aku rase kalau laki bini pun tak berapa manis wat mcm tu..apatah lagi yang takde ikatan kan?

Percintaan yang paling indah ialah cinta pada Ilahi...berkhalwat dengan Tuhan..bersama2 dengan kalam suci...disertai keinsafan di atas dosa2 yang lalu..itukan lebih indah..sedangkan cinta manusia itu hanya bersifat sementara....

Mungkin disebabkan peningkatan usia...aku mula menjadikan FB sbg salah satu sumber utk aku mendapat info atau maklumat...bukan sekadar nak cari gosip atau bahan umpatan semata2...heehehe...tipu laaa kalau x penah jadi stalker kann...

hehehe....

Terpulanglah pada anda nak bersetuju atau tidak..ini hanya sekadar pendapat.. :)



No comments: