Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 29, 2011

Bandung - Day 2

Pada hari kedua, kami menaiki angkut untuk ke destinasi beli belah yang paling glamer kat Bandung ni iaitu Pasar Baru...


Tak mahal mana pun...cuma 3 ribu rupiah seorang....korang klik kat sini untuk tau harga sebenar dalam RM... So takde la aku penat nak convert untuk korang...hahaha...

Kalau korang naik angkut, jangan rasa terkejut pulak kalau tiba2 ade orang datang main gitar...Kalau korang jenis kedekut mcm aku, korang wat tak tau je la mase die nyanyi n main gitar tu...jangan bertepuk2 tangan ayun2 kepala mcm si Nani tu..hehehe....

Boleh kan die bantai bertepuk tangan mase org tu tgh nyanyi2..lepas kena lepuk ngan Kak Azma baru tau nak diam..hahaha....

But seandainya korang jenis murah hati, derma la sikit...ikut la nak kasi bape pun..asalkan hati ikhlas :)


Sesampainya kami kat sana, haaa...tooooo diaaaaa....korang tgk la sendiri keadaan kedai kat sana neh....x ke rambang mata kau..?? Matlamat aku...nak cari kain lace untuk dipakai mase majlis akad nikah nanti....puas aku survey...x dinafikan ade yang smpi mencecah RM 1000 jugak harga..but korang kena ikut bajet la...kalau bajet ciput mcm aku, pandai2 la survey smpi tercabut lutut..hehee....



Aku nak baju ni tapi mahal :(



Ni mak yang keletihan....sian mak :)



Dah puas berjalan, masa untuk makan...seriusly, memang sedap gila pecal lele kat sini..lain sangat rasa berbanding kat Kelumpo neh.... Harga makanan kami untuk 5 orang makan ialah Rp 75 000 (RM 25.98)


Mak aku dengan eksyen sebab dengar dah murah, die yang belanja makan hari tu..hehehe.. :) macey makkk...

Dah makan, sebenarnya kami sambung shopping balik...alah..bosan la nak citer pasal shopping kan... tapi kaki memang lenguh la...x semua tempat pun kitorang pegi dalam Pasar Baru ni...besar...penat...

Si dinasihatkan, takyah la pakai heels, kasut keras atau terlalu nipis...cari yang paling sesuai untuk kaki supaya kurang rasa penat....

Mekap pun tayah la pakai...takyah nak stylo sangat kat sini pasal kat sini orang jual barang direct selling tu ramai...dan tak lupa jugak, pemintak sedekah mmg terlampau ramai...

So imagine kalau korang dress up lawa2...mesti derang kejar korang x hengat punye...

Inila reason kenapa korang tgk aku pakai serabai je...hahahahaha...memang selamat daripada dikejar :)

Balik tu, x tau nak naik angkut yang mana 1, so kami decide naik beca je...sorang Rp 20 000 (RM 6.72)

Korang memang kena hati2 la naik beca neh..nak2 kami naik ramai2...memang kena tipu mase ni... Bam2 kesayangan aku tuh leee...

Die belum bayar, then die amek duit kat tangan mak aku Rp 30 000 dan Rp 50 000 kat tangan Nani...pakai rampas je..cilakak tol..die kata kira ni bayar untuk tiga orang sekali padahal mase tu yg belum bayar cuma Nani n Bam je...

Cer korang kira :

die amek Rp 80 000, tapi yang belum bayar cuma Nani n Bam..so sepatutnya bayar Rp 40 000 je...but kat sini kami dah rugi Rp 40 000... Bam la...mase aku nak tuntut belam die kata betul la orang beca tu kira...walhal sebenarnye si Bam tu dah kompius...sebab duit derang bunyi besar2..dah payah nak kira...

P/s untuk Bam : jangan degil lagi cakap orang tawwww...!!


Dah sampai depan hotel... yang menipu yang pakai seluar coklat tu...

No comments: