Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 7, 2011

maintain jelita :)

Aku buat entry ni sebab mata aku dah semakin tajam melihat perubahan wajah artis2 Malaysia dari tahun ke tahun..Maklumlah sekarang ni ade macam2 produk, kosmetik dan vitamin yang boleh diambil untuk mencantikkan wajah...

Aku sebagai perempuan sejati pun x lepas daripada membuat penjagaan wajah walau x la sebaik mana..hehe...cuma amalkan mencuci muka, toner dan jugak pelembab muke....

Cuma baru2 ni additonal sket sebab aku mula ambil suntikan....konon nak bajet cantik menjelang hari bahagia....hahaha..aku ade la amek suntikan vitamin c setiap bulan..perubahan aku xtau la kan,....korang tgk je la muke aku skrg ni mcm mana...but aku tau korang nak kata aku makin tembam kan?hahahaha....

Kat bawah ni aku listkan beberapa artis yg aku rasa wajah mereka agak berubah..yelah..sejak kecik aku dah tgk muke diorang ni sampai la ke besar..so aku leh notice muke derang berubah..may be sebab kematangan atau penjagaan kecantikan mereka,....jom tengok!!

1. Zila Bakarin
Rosmawati bt Bakarin atau lebih dikenali sebagai Zila Bakarin merupakan salah seorang pelakon di Malaysia yang memang dikenali dengan imej seksi. Zila Bakarin berasal dari Kuala Lumpur dan dilahirkan pada 7 Mac 1975 di negeri Darulaman. Beliau merupakan anak ketiga daripada tujuh adik-beradik (sumber : http://ms.wikipedia.org/wiki/Rosmawati_binti_Bakarin)

2. Zahida Rafik
Zahida Rafik, pelakon dan model kacukan Melayu Pakistan ni sememangnya dianugerahkan dengan raut wajah yg mmg cantik...kira mmg ade market la..itu pasal die jadi model....
ini adalah details yg aku jumpe kat http://www.sinemamalaysia.com.my/artist/info/?id=Zahida_Binti_Mohd_Rafik_3233

Nama Penuh : Zahida Binti Mohd Rafik
Tempat Lahir Kuala Lumpur
Bangsa : Melayu
Bahasa : Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu
Kerjaya : Pelakon, Model
Kemahiran : Berlakon, Model

3. Umie Aida
Nama sebenar beliau ialah Umi Khalsum Rahmad Ali, adik kepada Erma Fatimah...dah kawen ngan Dato apa tah..kiranye die ni sekarang mak datin la...Dia ni antara ratu drama n filem yang hebat...lakonan die mmg hidup n mantap... :)

3. Siti Nurhaliza
Penyanyi no 1 kat Malaysia ni..sapa tak kenal kan? Sekarang ni jadi juri tetap kat Maharajalawak Mega...perubahan die, makin lama, makin comel... :) Dato siti, u got my admiration...love u sooooooooooo muchh!!

4. Rohana Jalil
Penyanyi zaman dolu2..hehehe...dulu selalu tgk die mase kat Hiburan Minggu ini...seangkatan dengan Zur Eda kalau x salah aku...Tapi aku pelik nape muka dia lain sgt skrg ni...ermmm...

5. Nasha Aziz
Nama sebenar, Noraishah Abdul Aziz..lahir pada May 14, 1971. Model tinggil lampai..bekas tunang Faizal husin ni mmg vogue...aku paling suke tgk die lam citer Laila Isabella...sweet sgt berlakon ngan Rosyam Noor tu...ketinggian die..peghh...x pernah tgk badan die berisi...maintain jew...

6. Nanu Baharudin
Dia senyap agak lama suatu ketika dulu dan kemudian muncul kembali sebagai model Kayla...ingat x?

Bila die muncul kembali, ramai yg perasan die semakin gojes...x tau la..may be kesenyapan die sebelum tu adalah untuk die menjelitakan diri semula..padahal orgnye mmg lawa pun :)
Kini beliau aktif kembali berlakon dalam drama-drama tempatan :)

7. Ifa Raziah
Seorang penyanyi lagu dangdut...tapi sekarang ni lebeh banyak berlakon...Muke die berubah mmg die ngaku pakai botox kalau x salah aku...no wonder muke die berubah sungguh...

8. Erra Fazira
Erra Fazira atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek anak kelahiran Selangor ni merupakan asalnya seorang model...kemudian ditawarkan menjadi penyanyi kalau x salah aku sebelum terjun ke dalam bidang lakonan...Apa yang paling aku minat kat dia ialah beliau jarang menjaja kisah peribadi sebaliknya lebih suka dikenali dengan profesyen dia dalam bidang seni....dulu zaman anak dara mmg mengancam..tapi sekarang dah jadi ibu..makin lawa plak die..Mcam x tua2 je muka die kan? Untung Engku Emran.... :)

9. Ella
Satu2nya ratu rock yang bertahan kat Malaysia ni...die dikenali dengan suara serak2 basah dan gelagat ala2 manja...hehee...nama betul dia ialah Nor Zila binti Haji Aminuddin, lahir 31 Julai 1966 di Gelugor, Pulau Pinang dan telah dibesarkan di Klang...kalau tahun 2011 ni umur die dah 45 tahun tapi die x mcm 45 kan?? Aku rasa die mmg banyak pantang agaknye...pantang minum ais, byk makan buah..itu pasal die awet muda.. :)


10. Nurul Syuhada
Beliau yang dikenali sebagai..eh eh..ni muke aku la...hahahahaa...ni bukan artis tapi tuan rumah...hahahaa....yang baju biru tu gambar aku masa tingakatan 6 dan yang gambar berbunga tu mase aku berusia 25 tawonn..amacam..berubah x?hehehe... :p

8 comments:

burnkelana said...

hahaha.. nak interprem jugak.. dlm byk2 gambar kat atas tu.. diorang ni inject dagu ke ha....?

Nurul Syuhada said...

x berani nak cakap..may be ye..may be tak..hehehe... eyes never lie :p

abah khalisha said...

gambar last tu artist eh???ahahha

Nurul Syuhada said...

tu blogger feymes tu abah...hahahaha

kakchik@ella said...

muka Zila Bakarin skrg ni nampak betul 'fake', kan. Nasha aziz pun camtu.

Aswani said...

tp kite suke tgok muka artis yg no.10 tue,,muka dia napok cun ssngt skrg..ce share ckit pe petuanye..:)

Nurul Syuhada said...

fake...itu lah..hehe...

petua? wudhu yg sempurna...hahahaha..

hafiz hafizol said...

artis yg kat bawah skali tu, artis blogger ae?? Haha