Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 3, 2012

Triple A yang gempar....

kalau lelaki dikatakan jatuh atau bejaya kerana 2 TA..iaitu Takhta Harta dan Wanita, aku nak share ngan korang 3 A yang terhangat di Malaysia..hehehe... Aku pun tak faham apa kaitan tapi sana nak rhymekan ayat aku..hahaha....
1. Ariff Alfian - Kisah perkahwinan songsang tergempar di Malaysia..tak penah dibuek kek orang dooo.... Kita ni Islam...yang ko pegi kawen dalam gereja secara songsang tu pe kess....ishh...Takpe la..aku doakan mamat neh insaf dengan kesilapan dia.... Mana ada orang x pernah buat silap kan? Tapi rata2 warga beragama Islam memang marah dengan beliau... aku pun marah..but nasik dah jadi bubur..kita pakat2 doa ramai2 semoga die kembali ke pangkal jalan...aminnn...

2. Adam AdliSiyes..mamat ni hensem..hahahaha... But bukan itu isu dia.... Aku follow gak la kisah mamat ni dan aku x sokong dia 100% atau menentang 1oo%...aku sokong dia 98% dan menentang 2%...hehehe... baik aku sokong adam adli yang semangat nak tegakkan hak die sebagai mahasiswa daripada join budak2 seusia dia yang hanyut dalam dunia yang fana neh..chewah...hahaha... aku dah dengar ulasan TV dan jugak tengok pengakuan die...he has some good points but the way he want to throw the idea tu aku tak sure cara tu betul ke tak... But for him, kalau niat anda baik, Allah akan bantu dan saya akan doakan anda berada di jalan yang lurus...

Antara yang sempat aku capture daripada pengakuan dia, dia ada cakap yang dia tak takut sekiranya dibuang universiti sebab ini jalan yang dia pilih...kena tanggung la risikonya dan apa beliau lakukan ini adalah untuk mahasiswa..bukan untuk diri sendiri atau mewakili mana2 pertubuhan parti politik... (u've got my admiration)

"Kalau Takutkan Risiko Usah Bicara Soal Perjuangan !!!! Kalau Takutkan Perjuangan Usah Bicara Soal Keadilan !!!


3. Amalina Che BakriDahulu dia pernah menggemparkan Malaysia apabila menjadi orang pertama dapat 17 A...aku pun kagum...die ditaja oleh Bank Negara untuk belajar kat Scotland..tah u apatah..aku lupa...but apa yang menggemparkan tentang dia dialah apabila gambar2 dia x bertudung dalam dalam suasana yang bleh mendatangkan fitnah tu tersebar...aku malas nak share kat sini but the point is...kenapa kebijaksanaan die belajar x digunakan sebagai penampan dugaan dunia ni...dia ni dulu jadi idola pada yang mahu berjaya dalam pelajaran but apabila menda2 mcm ni jadi, kesan die amat besar..nanti ade plak yang kasi statement tak yah susah2 belajar, nanti jadi mcm Sufiah dan Amalina..x ke kes naya tu~~~

Apa2 pun sekiranya berita yang tersebar itu benar, aku doakan Amalina segera sedar kerana anda idola kepada yang mahu berjaya seperti anda..jangan hancurkan harapan anak2 Malaysia...

Semua A yang aku cerita neh tak mewakili sesiapa melainkan pendapat aku sendiri tentang situasi yang berlaku yang melibatkan anak2 Malaysia di Menara Gading dalam menempuh realiti hidup.... Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan....kebetulan je kan nama semua A? hehhee...

No comments: