Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 29, 2012

Disebalik tabir, majlis pertunangan aku.. :)

Hari pertunangan aku mencatat mcam2 sejarah dalam hidup aku... Mak aku kata, dalam Islam pun mmg disunatkan bertunang sekurang2nya 6 bulan sebelum berkahwin...wallahuaklam...

But dengan ikatan ini akan kekal hingga hari pernikahan kami kelak...dan semoga jodoh ni panjang hingga ke syurga..amin... :)

Orang nampak majlis ni mcm ok2 je but ada beberapa perkara yang terjadi di sebalik tabir yang menampak warna-warni dalam perjalanan majlis ini..jom layan apa aku nak cerita :

a) Pelamin aku siap jam 4 am..!!
Bayangkan bertapa berdebarnya aku menunggu Suzy untuk pasang pelamin tu...Aku call die sejak kul 9 tanye bile nak pasang..die kata malam ni jugak...masa makin berlalu, malam kian larut...dan die muncul dari Jelai jam 2.30 pagi mase tu aku dah lena...but Alhamduillah..siap jugak pelamin ni malam tu jugak...kesian jugak kat geng2 Suzy..terpaksa siapkan jugak sebab esoknya derang nak berkejar ke Jelai semula..hujung mggu faham2 la..byk sgt org kawen..Thanks for da beautiful pelamin ye Kak :)b) x cukup tidor..
Ini may be perkara biasa bagi orang yang nak kenduri but for me, aku rase mcm x patut je..just imagine, aku tido kul 6.30 dan bangun jam 8.15 semata2 nak alter baju aku...aku kan big size..dan baju tu Suzy x sempat alter..budak yg amek ukuran aku dah resign dan sebab tu derang x tau yang aku ade dtg wat fitting...dan terpaksa la aku bersengkang mata tetas baju dan kemudian jahit semula... (ramai x perasan mata aku merah gila mase kenduri sebab terlalu mengantuk)c) Kek sampai last minit...
Aku tempah kek kat Kak Linda sebab aku tgk kek die cantik dan aku penah rasa kek die sedap... Alangkah beruntungnya hidup aku bila die kata nak hantar ke rumah je sebab kampung die dekat ngan rumah aku...peghh..siap delivery..tapi silapnya aku lupaaaa nk tinggalkan no phone kat die but alhamdulillah die dpt gak kontek aku pagi tu dan aku terima kek tu pada pukul 10 am..alhamdulillah..tengs sgt2 kak :)d) Khemah bocor
Aku sepatutnya sewa khemah 1 je untuk tempat makan tetamu sebab aku ade khemah sendiri kat rumah untuk buffet..entah apa silapnya, khemah yg sedia ada tu bocor..!! Nasib baik abang yang pasang khemah tu kata die ade khemah kecik kalau nak..sewa 30 hengget je....aku terus kata NAKKK..!!

e) Keluarga lelaki datang lambat...
Bukan sebab lambat sampai..but mereka sampai jam 12..dekat pukul 3 baru datang rumah sebab derang nak organize balik hantaran yang dibawa....maklumla..perjalanan 4 jam kan...may be ade benda nak di alter...
d) Surprise..
Hati yang marah mula reda bila anak buah tunang aku datang bawak bunga dan hadiah..sejukkk hati aku...hehehe...tq so much bammmm...hahaha....dalam ganas2 mamat ni ade gak romantik die..ekekekekeke....Sebenarnya macam2 lagi perkara yang terjadi but adatlah..kenduri kan..alhamdulillah..estimation mak aku kat tetamu yang datang memang ngam2 soii..!! tiada lauk yang membazir..alhamdulillah jugak majlis aku berjalan lancar berkat kerja sama dan tolong menolong kaum keluarga dan sahabat handai...thanks byk2 kepada sponsor2 yang sudi menaja..hahaha....

1 comment:

charmyiex said...

huhu..mcm2 jadik kan..apa pun, selamat dah semuanya..selamat bertunang! jadi tunang org ni, kata nyer darah manis..jaga2 yer