Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 8, 2012

Tips nampak kurus dalam gambar..hehe

Disebabkan ramai tertipu dengan ilusi optik yang aku suke buat utk berilusi supaya aku nampak kurus... (hahahahahaha..) maka aku nak share mcm mana nak nampak kurus dalam pix...Tips ni pun aku dapat mase dulu2 aku suke tgk rancangan American Next Top Model...nampaknya mmg ramai tertipu dengan pix aku di FB...deme terkejut bila jumpe depan2...oh..debab je rupanya si Nurul Syuhada neh..hahaha...so, anda boleh mewujudkan ilusi optik tersebut dengan cara :-

a) Chin up..!!Dagu kena diangkat dan jarakkan dagu dengan leher supaya nampak bayangan rahang...see... Dato Siti ni jadi buktinya...kan nampak wajah lebih tirus berbanding kalau kita amek gambar straight kedudukan muka dengan kamera atau kamera berada di bawah yg akan menyebabkan kita tunduk dan mendekatkan dagu dengan leher....ingat..!! kena jarakkan dagu dengan leher... kala tidak wajah kita akan nampak bulat mcm ni...
U got what I mean..?

b) Lindungi pipi
Bagi yang bertudung...(yg tudung je..aku x tau tips utk yang x pakai tudung sebb aku bukan free hair..) cover bahagian pipi dengan tudung..kedepankan sikit kat bahagian muka tu supaya wajah nampak lebih bujur..hehehe....Ha...nampakkan?pipi yang comel tu tertutup sikit...dan cuba banding dengan gambar yang tak tutup pipi...
Kan nampak bulat sikit....


Guna gambar Dato Siti sebab gambar die banyak kat google...bukan sebab die x cantik atau gemuk...ampun ye Dato' Siti...Dato' Siti cantik gila...sejak dulu teringin ketemu... :p

c) Ilusi lengan
Kurangkan menonjolan terhadap lengan anda kalau lengan anda gemuk mcm lengan saye..hehee... Anda yang berlengan besar mcm saya sama sekali tidak digalakkan untuk amek gambar mcm ni atau pun kalau nak amek jugakk...kena la cover sikit..hehehe...

Kalau lengan kurus n cantik mcm ni leh la...but kalau nak amek jugak..kena crop mcm ni....
atau cover mcm ni..hehehe...
Haaa...kan kurang nampak sikit lengan tu..hehehe...but in case Fatin Liyana...dia takyah cover..aku guna gambar die sebab byk contoh leh ambik....mintak ampun ye Fatin Liyana....saye curi gambar kamu... :p

d) Posisi duduk yang betul...
Jangan duduk dengan rest terus peha kat kerusi...maksudnye mcm ni....cemana ekk bahasa nak guna....maksud aku, kena angkat sikit posisi peha tu supaya tak terhempap ke bawah..nti nampak peha tu lebar....
Kena angkat sikit posisi peha mcm ni baru nampak peha slim.. :p
Sumber gambar : google

Ini jela kutt yg aku salu buat....hehehe...selamat mencuba...!!

p/s : ade org kata kalau nak nampak kurus, amek la gmbar dengan org yg lg besar dpd kita...hahahahaha... :p

1 comment:

hazirah kasimon said...

yess betol~~sye pon slalu buat tu~~hahakss :D