Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 28, 2012

"GiveAway Contest Gila Buasir Otak: Watak Kegemaran"

 AWAS...!! Ini adalah entry BLUE....!!

Aku memang rajin membaca blog orang lain walau pun aku kesuntukan masa untuk update blog sendiri..since aku mmg baca sume entry Prince Noob ..aku cam tertarik dengan contest ni...aku pun bukanlah minat sgt nak join contest sebab kekangan masa (chewah..) but tajuk contest ni buat aku mencuri2 mase lunch yang lama di hari Jumaat yang mulia ini untuk berkongsi rasa dan minat dlm blog aku neh....hehehe...

Muke orang cari idea...hehehehe...
  Mukadimah je baru tu...

Oleh hal yang demikian, aku telah mengambil inisiatif untuk join jugak dan selongkar gambar2 lama sebagi bukti terhadap segala fakta yang aku bagi..huhu...

Sebenarnye aku penah tulis pasal watak kartun kesukaan aku but takpe lah...aku menulis lagi untuk kali kedua...ngee~~~ sila baca entry ini..

Fist step aku dah buat sebulan lepas dengan memfollow blog beliau.. (DONE)

Second, 



Buat tajuk tentang "GiveAway Contest Gila Buasir Otak: Watak Kegemaran" dan letak header di atas... (DONE)

Third, letak 1 (HANYA SATU sahaja) gambar Watak Kegemaran tidak kira daripada mana2 Anime, Manga, Game, Filem, Drama, Kartun, Komik dan lain2 tidak kisah samada dari Malaysia, Jepun, US atau dari mana2 sahaja.

Okeh Prince Noob...ini entry saya tentang watak kartun kegemaran saya iaitu...
Comel kan...?hehehe....

Rasanya ramai yang minat kartun doremon neh...tapi sekarang selalu sgt miss rancangan ni sebab dia siarkan time maghrib...asal la tak wat pukul 6.30 ke...aduh....

PERTAMA, aku minat doremon sebab doraemon adalah watak yang bagi aku agak unik dan kreatif..menurut abang aku, pencipta watak Doraemon ni Mr Fujiko kalau x salah mendapat idea untuk mencipta watak kartun ini ketika beliau masih kecil... Ketika zaman kanak2, die selalu kena buli dengan kawan2...bila kena buli..die selalu menangis sambil membayangkan ada makhluk yang baik hati yang akan sentiasa berada di sisi apabila die dalam kesusahan....
Sebab tulah banyak siri dalam cite doraemon ni banyak kisah Nobita kena buli kan..? Sebenarnya itu membayangkan keadaan diri pencipta watak ini ketika kecik...

Sebab KEDUA minat doremon ialah aku rasa awet muda...perasan tak watak ni x pernah berubah usia...Nobita tetap kanak-kanak, mak ayah die x tua2..dan itu sajelah watak die dpd dulu sampai sekarang...dengan aku-aku sekali feeling muda mase tengok citer ni..heheh...x dpt bayang muka derang tua...ade mcm ni x agaknya?hahahaha....
Minat yang mendalam terhadap watak kartun ini menyebabkan aku dihadiahkan seekor Kucing Biru yang kini berada di kamar beradu ku..hehehe...

Hadiah ini diberikan oleh tunang aku beberapa bulan lepas..aku sendiri pun xtau apa motif die hadiahkan mende ni sebab time tu bukan besday aku atau apa2 tarikh penting pun..hahaha...but, TQ so much Bam.. :)
                                    ** Kesian teddy bear pink aku..hak die dinafikan...hahaha

Rasanya tu jelah kutt yang boleh dikongsikan...nak baca lagi kenapa aku minat doremon, leh refer entry aku sebelum ni..huhuhu... http://luvayoie.blogspot.com/2011/09/suka-doraemon.html

Kuiz...senaraikan beberapa persamaan antara mereka...kiki..jangan marah bam...gurau2 jaa...hahahhahaa..!!!

3 comments:

KhaiRin : anies said...

hehehe
nnt bleh la tumpang dok kt kocek doeramon tu ;-)

gud luck

Fatihah said...

goodluck :)

Faizul Osman said...

gembira doraemon tersebut duk atas katil anda...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/giveaway-contest-gila-buasir-otak-watak.html