Nuffnang Ads

me&bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

me & bam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 10, 2014

Semuanya Selepas 8 Bulan..

Syukur alhamdulillah...
Akhirnya apa yang aku cari kini aku dah dapat berkat kesabaran dan doa aku, suami dan mak aku...

Aku berhenti keje pada bulan Disember 2013...Kira-kira 4 hari sebelum aku melahirkan Mursi.. Ramai yang tanya kenapa berhenti..? Kampeni dah bagus, gaji ok, jawatan ok...opis belakang rumah je...

Ketahuilah, tak semua yang kita nampak perfect tu, adalah kelebihan untuk kita. Kadang2 jadi racun... Aku berhenti atas sebab2 yang tak boleh aku nak ceritakan di sini...

lepas habis pantang pada Februari, aku mulakan gerakan mencari kerja...

Mac berlalu, ada satu panggilan ujian temuduga SPA utk jawatan Pegawai Penerangan... aku gagal...
satu lagi panggilan ujian temuduga di HRDF...pun aku gagal...

April berlalu tanpa sebarang panggilan interview..

May...dua panggilan interview.. satu di KDU College..satu lagi di Tenaga Kimia Sdn Bhd...dua2 pun aku gagal....

takpe..cuba lagi...

Jun pula berlalu tanpa panggilan interview...

July...satu panggilan interview di Frenz United FC...sekali lagi aku gagal...

August...dapat lagi panggilan interview pada hari keempat Raya Puasa...di Legion Media...dan pada hari yang sama, dapat juga panggilan dari Jambatan Kedua Sdn Bhd...

Aku gagal lagi dalam interview di Legion Media..

tapi alhamdulillah..kali ini rezeki berpihak pada aku...seminggu selepas aku diinterview di Jambatan Kedua, aku dapat keje...

Untuk pengetahuan korang, semua interview yang aku pegi selepas aku apply kat Jobstreet dan juga SPA..

Tapi inilah yang dikatakan rezeki..bagai bulan jatuh ke riba... Sebenarnya aku tak apply pun keje kat Jambatan Kedua ni... Menurut kata HR, diorang ambik resume aku kat jobstreet selepas diorang search candidates yang dirasakan layak..

Tapi aku syukurrr sgt...apa taknya, bidang keje kat sini sama macam kat kampeni2 lama...nature syarikat ni pun sama mcm syarikat2 lama aku keje..bidang jalan raya, bidang highway...dan atas dasar pengalaman aku yang hampir memenuhi keperluan syarikat, maka aku diambil bekerja...

di opis baru...
 
Nila yang mungkin orang tua2 kata, pucuk dicita, ulam mendatang... Aku percaya pada rezeki anak... 8 bulan tak keje, dengan 6 bulan tanpa gaji..sakitttt weehhh...saving aku selama 4 tahun lebih keje ni mmg habis licinnnn... siyes habis...aku bajet saving aku ngan suami cuma boleh bertahan sampai hujung bulan 8...kalau bulan 9 tak dapat gak keje mmg aku buntu...

Tapi tulah kan.. Rezeki Allah ni dia akan bagi ada masa yang sangat tepat.. Allah cuma suruh kita sabar dan doa....Yang penting kene syukur dulu..nanti Allah bagi lagi...kata2 tu mmg betul2 tertepek kat batang hidung aku...

Anak aku pun dah 8 bulan..dah macam2 karenah dia...dah pandai meniti2...pandai merangkak2...tido pun peluk leher aku..sangat pandai manjakan diri dia...

  anakku..Muhammad Mursi

Berat jugak nak berpisah 12 jam dgn anak sehari...tapi tengok BS pun sgt baik jaga dia..tenang jugak hati aku...

So, penutup kisah aku hari ni...

Sabar itu indah..


p/s : Nasib baik jugak aku tak dapat keje kat Legion Media tu..sebab masa aku balik dpd interview aritu, pak guard kat situ nak berkenalan dgn aku...mintak no phone aku, aku x bg..aku suruh die bg no phone die kat aku...tapi mmg takkk la aku nak call kan...ahhahaha....saja bg alasan jekk :p

3 comments:

Naniey Jemiey said...

mau menetes air mata ku menyelami kisah mu sbg pemburu kerja..hahaha...tahniah ayoie....

Nurul Syuhada Mohd Norawai said...

aku hampir putus asa da masa tu..hehehe...

nini said...

Alhamdulillah....rezekiii